, , , ,

Domowe biuro - wpis gościnny Nieperfekcyjnej

10:15



Efektywne zarządzanie domowymi sprawami jest bardzo istotne. Wyobraź sobie, że DOM to mała firma, a jeżeli ma działać równie sprawnie i odnieść sukces, należy w odpowiedni sposób przystąpić do pracy.  Musimy mieć miejsce gdzie przejrzymy i zapłacimy rachunki, korespondencję, czy stworzymy plan na następne dni. 


Effective management of household matters is extremely important. Imagine that HOME is a small company, and if it is to operate efficiently and succeed, you need to proceed with the work properly. We have to have a place where we will go through bills and pay them, where we keep our correspondence and create a plan for the next day.

Witajcie, jestem Agata-Nieperfekcyjna. Zapraszam Was na serię moich gościnnych postów na blogu Projekt Planner. :) 

Jeżeli pracujesz w domu, potrzebujesz “biura” z prawdziwego zdarzenia :). Idealnie by było, gdybyś mógł przeznaczyć na nie całe pomieszczenie, co jednak gdy nie mamy takich możliwości?
Nic straconego! 

Additionally. if you have to work at home, you need a real "office" :) It would be perfect if you could use the entire room, but what if there is no such option?


All is not lost yet!

Poniżej przedstawie Ci kilka patentów na zorganizowanie takiej przestrzeni, a w kolejnych wpisach na stworzenie prostego, domowego systemu organizacji domu i domowego archiwum, który się sprawdzi.

Below, I will present you some ideas of organising such a space, and in subsequent entries, of creating a simple system of home organization and home archive, which will work perfectly well.


domowe biuro 

Home Office

Gdy nie mamy możliwości urządzenie oddzielnego gabinetu, postarajmy się ustawić biurko/blat czy sekretarzyk w spokojnym, jasnym miejscu najlepiej koło okna- naturalne światło nie zmęczy naszych oczu, a kojący widok natury doda nam energii, oraz tak aby nie rzucał się w oczy. Nie chodzi nam przecież o zagracenie salonu czy sypialni, prawda ? ;)

Stanowisko do pracy możesz stworzyć niewielkim kosztem np. kładąc płytę laminowaną na dwóch kontenerkach na dokumenty, lub kupić niewielkie biurko narożne. Nie zapomnij o wygodnym, dobrze dobranym krześle!

When there is no way of creating a separate office, we could try placing a desk, a table top or a cabinet in a quiet, bright location close to a window, as natural sunlight does not make our eyes feel tired and a soothing view of nature should give us more energy. Another important factor is to place the desk in such a location so it would not stick out, because we do not want to make the living room or the bedroom cluttered up, right?

Your workstation can be created very cheaply, e.g. by placing a laminated slab on two document lockers or by buying a small corner desk. Do not forget about a comfortable, well-suited armchair!  

organizacja biurka

Desk organisation
Twoim celem jest możliwe znalezienie wszystkiego w krótkim czasie ;) Zaplanuj więc starannie stanowisko pracy, postaraj się je urządzić w minimalistycznym stylu i ograniczyć ilość rzeczy “na wierzchu”.

Zawsze pod ręką:
     telefon,
     kalkulator,
     planner/ kalendarz wiszący/ tablica magnetyczna
     kawę!!! ;)
     przybory biurowe- gumki, ołówki, spinacze, dziurkacze itd.
     kartoteka biurowa
     kartoteka domowa
     zegar
     szafki na przechowywanie rzeczy, półki na książki
     komputer/laptop/drukarka
     pojemniki na papier, nożyczki czy długopisy



Your aim is to find everything you need quickly. Plan your desk organisation carefully, try to be minimalist about it and limit down the number of items ”on top”.

Always should be at hand:
-       A phone
-       A calculator
-       A planner, a wall calendar, a magnetic board
-       Coffee! ;)
-       Stationery (rubbers, pencils, paperclips, a punch etc.)
-       Office card index
-       Home card index
-       A clock
-       Cabinets, bookshelves
-       A PC or a laptop, a printer
-       Filing trays, scissors, pens.

organizacja kabli


Organising the wires

Utrzymanie biurka w porządku, to pikuś w porównaniu z organizacją kabli :). Najprostszym sposobem jest korzystanie z urządzeń bezprzewodowych. Natomiast kable, których nie można się pozbyć warto uporządkować przez spięcie tych sąsiadujących ze sobą, lub podłączenie je w jednej listwie zasilającej. Kolejnym dobrym rozwiązaniem jest spięcie ich razem klipsami do papieru w kilku miejscach i  podwieszenie ich np. pod biurkiem. 
Keeping your desk clean and tidy is not a problem compared to managing all the wires. The easiest way is to use wireless equipment. All the cables that can’t be removed may be controlled by a cable tie, holding those that are close to each other or simply plugging them into one power strip. Another good solution is to tie the cables up with a few paperclips and hanging them under the desk.

czyszczenie sprzętów elektronicznych i biurowych

Cleaning electrical and office equipment

Odpowiednia pielęgnacja i konserwacja sprzętów biurowych skutecznie wydłuża ich żywotność, a dokładne i regularne czyszczenie zapobiegnie namnażaniu się wielu bakterii. Komputer i sprzęty elektronicznie, są jedynymi sprzętami w domu, które ciężko wyczyścić domowymi sposobami.

Przy biurowych  porządkach przyda nam się ściereczka z mikrofibry, która doskonale “chłonie” kurz na sucho, oraz patyczki nasączone alkoholem- doskonale dezynfekują powierzchnię klawiatury. Idealnie było by mieć pod ręką urządzenie, ze sprzężonym powietrzem do wydmuchiwania kurzu ze szczelin, oraz specjalistyczną piankę do czyszczenia obudowy monitora i komputera. aby kurz na urządzeniach nie osadzał się tak szybko, można przetrzeć je wilgotną szmatką, zwilżoną antystatycznym płynem do płukania tkanin. Do czyszczenia ekranów LCD używamy filtrów do kawy, wykonanych z czystej celulozy- nie pozostawiają pyłków. 

Proper care and maintenance of office equipment effectively extends their service life and accurate, regular cleaning will prevent the proliferation of bacteria. Computers and electronic appliances are the only things that are hard to clean with DIY remedies.

When it comes to cleaning the office a microfiber wipe will be useful as it “catches” dust (you don’t need to wet it) or cotton swabs moistened with alcohol to disinfect the keyboard. It would be a great idea to have a can of compressed air which can easily blow dust off places which are difficult to reach and a special computer cleaning foam. If you want to keep your appliances free of dust for a longer period of time, you can use a cloth wetted with fabric conditioner. Coffee filters are the best when you want to clean LCD screens; they are made of pure cellulose so they don’t leave any particles. 


A u Was? Jak wygląda Wasze domowe biuro ? Koniecznie pochwalcie się swoim "kącikiem" czy to jest osobny pokój, biurko w salonie czy też stoliczek w jadalni.
Czekam na Wasze komentarze i do przeczytania wkrótce! :)


Nieperfekcyjna
http://nieperfekcyjnyswiat.pl/

http://nieperfekcyjnyswiat.pl/
 

You Might Also Like

12 komentarze

  1. Bardzo fajny wpis :) Moje miejsce pracy to biurko (a raczej duży stół) w moim pokoju. Nie bardzo mam jak go ustawić pod oknem, a dodatkowo fakt, że mój pokój leży od strony północnej nie ułatwia oświetleniowo sprawy ;) Marzy mi się kiedyś biurko z szufladami, miejscami na moje scrapowe drobiazgi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;) Możesz zakupić (lub zrobić) już teraz kontenerek na twoje skarby, który wsuniesz pod blat :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy wpis, Czekam na kolejny. Ja mam wygospodarowaną dużą przestrzeń w pokoju przy oknie, ale czasu brak ;) Nie pracuje w domu, mam 2 małych dzieciaków i chwilowo może nie tyle czasu brak co sił ;) A bardzo chciałabym mieć więcej czasu na hobby ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem jak to jest, sama jestem mamą 3 latki I 8 latka ;) Wszytsko da się wypracować :D

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście można prowadzić domowe biuro i ja ze swoją działalnością również tak zaczynałem. Jednak na ten moment bardzo chwalę sobie pracę w biurze zewnętrznym. Dodatkowo may wdrożony system ERP https://www.connecto.pl/demo-optima/ który bardzo fajnie pomaga nam w codziennych czynnościach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dużo firm teraz jest prowadzonych z domu i myślę, że jest to bardzo dobre rozwiązanie. Ja również tak przez pewien okres prowadziłem moją działalność i było wszystko w porządku. Ważnym jest abyśmy używali sprawdzonego oprogramowania w firmie. Jak to napisano w https://www.netninja.pl/biznes/it-w-firmie/chcesz-skrocic-czas-testowania-oprogramowania-sprawdz-jak-to-zrobic są również sposoby na to abyśmy mogli w szybki sposób testować nasze oprogramowanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ważny pokój, szczególnie w czasie pandemii:) U mnie też kuchnia jest bardzo ważna. Meble na wymiar od http://chobotdesign.pl super się sprawdzają.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Znajoma mnie poprosiła abym zaangażowała się w projektowanie jej gabinetu, ponieważ mam różne ciekawe pomysły. Jednak w takiej sytuacji i tak będzie potrzebna fachowa pomoc https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/lokal . Projektowanie online przyda się na każdym etapie wdrażania zamian.

    OdpowiedzUsuń

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.