, ,

6 SPOSOBÓW NA ORGANIZACJĘ, WG WE GROCHY!

14:43


Kochani, dziś będzie post zupełnie inny niż do tej pory. Musicie jednak wiedzieć, że jestem osobą bardzo roztrzepaną! Staram się jednak nad tym pracować, raz wychodzi mi to lepiej, raz gorzej. Jednak niezbędne do tego są mi pewne narzędzia, a że bardzo je lubię, to organizacja nabrała dla mnie całkowicie innego znaczenia! Dziś chciałabym wam zdradzić kilka moich ulubionych "zabawek", które pomagają mi w organizacji mojego czasu.


1) Planner.
Moim podstawowym (i ukochanym) sposobem na zapisywanie ważnych dla mnie rzeczy jest mój planner. Odkąd zaczęłam inwestować w ładne kalendarze staram się je ładnie prowadzić, motywuje mnie to do ćwiczenia ładnego pisania (choć bargrolę okrutnie!), przemyślenia tego jak dana rozkładówka ma wyglądać. Nie jest to już tylko notes do zapisywania dat i wydarzeń. Chciałabym, aby przedstawiał mnie, tak żebym po paru latach z przyjemnością do niego zajrzała. Jednak planner ma także spełniać swoją funkcję! W moim plannerze spisuję najważniejsze dla mnie daty - urodziny moich bliskich, spotkania z nimi, a także mniej przyjemne rzeczy - jak opłacenie rachunków czy wizyta u lekarza.
Mój planner ma również oddzielną część w której spisuję wszystkie rachunki - ułatwia mi to obliczenie wszystkich wydatków, notes, w którym zazwyczaj konstruuję najprzeróżniejsze listy (lista rzeczy do kupienia, plan obiadów na dany tydzień, szczegółowy plan wiosennych porządków). 






2) Kalendarz - taki z pracy...
Staram się rozgraniczyć moje życie prywatne od tego z pracy. Bardzo lubię moją pracę i w sumie jestem szczęśliwa, że ją mam, choć czasem jest trudna - ale która praca nie jest? Ostatnio jednak mam baaaardzo sporo obowiązków i czasem mi się zaczyna wszystko mieszać. Prowadzę więc kalendarz, w którym każdego dnia zapisuję wszystkie rzeczy które mam do zrobienia, spotkania, a także daty moich wyjazdów... Ale to, że jest to kalendarz z pracy, nie oznacza, że ma być smutny :)


 

3) TO DO LISTY!
Oh jak ja uwielbiam to do listy! Bardzo często je robię! Może to być oczywiście kawałek zwykłej kartki, gdzie w punktach wypiszę co mam do zrobienia. Ale po co? Skoro wystarczy kawałek taśmy, kolorowy pisak, ramka i robi się całkiem przyjemna lista! Przygotowałam jedną taką specjalnie dla was :) Akurat przygotowuję się powoli do świąt Wielkanocnych, więc powoli moja lista zacznie się wypełniać.
Podzieliłam ją na obszary, taki w którym wypisuję kolejne punkty związane ze sprzątaniem mieszkania, rzeczy do kupienia, oraz manu na świąteczny obiad (aczkolwiek jeszcze nie mam pojęcia co przygotuję hihi).


4) Samoprzylepne karteczki
No ok, je też uwielbiam! Wypisuję na nich rzeczy ważne i mniej ważne, przyklejam na lodówce, w plannerze, na monitorze w pracy - ogólnie wszędzie. Ciężko jest je przegapić, więc ciężko jest o czymś zapomnieć hihi :)
Wiem, że za jakiś czas na pewno te karteczki będziecie mogli dostać u nas w sklepie.

 
5) Magiczny notes
Ponieważ w mojej głowie zawsze znajduje się milion pomysłów, często się zdarza że o jakimś zapomnę... Dlatego założyłam mój notes, w którym spisuję wszystkie moje pomysły, moje szydełkowe i drutowe wzory, ile muszę zamówić włoczek. Wpisuję tam też moje pomysły na moje scrapy i albumy, a także... rysuję plany umeblowania naszego mieszkania - jednym słowem - wszystkiego po trochu! Wszystkie pomysły w 1 miejscu :)
6)  Aplikacje
Żyjemy w czasach internetu, smartphonów, aplikacji itd. Czemu by nie zacząć korzystać z tego? Ja mam kilka takich aplikacji, które uwielbiam i korzystam z nich bez przerwy. Pierwsza z nich to any.do i jest to taka lista zadań, na dziś, na jutro, na później. Po wykonaniu zadania, po prostu się skreśla zadanie. Jest opcja ustawienia przypomnienia, itd. Istnieje też powiązany z tą aplikacją i z nią zsynchronizowany kalendarz, który bardzo mi się podobał any.do kalendarz, jednak ostatnio przerzuciłam się na Kalendarz Google, ponieważ mam go na kilku urządzeniach, wszystko jest zsynchronizowane, więc niezależnie od tego czy jestem przy komputerze, czy korzystam z telefonu mam do niego dostęp. Bardzo też mi się podoba, że mam możliwość widoku całego miesiąca, tygodnia albo konkretnego dnia :) Dzięki czemu mogę rozplanować zarówno cały miesiąc, jak i szczegółowo rozpisać każdą godzinę danego dnia. I kolejna moja ukochana aplikacja, która całkowicie odmieniła moje zakupy to Listonic - służy do tworzenia listy zakupów. 

Kochani, nie wiem czy moje rady wam się przydadzą, ale dzięki tym kilku rzeczom oraz aplikacjom naprawdę polubiłam organizację. A wy jakie macie sposoby na organizację???

Ściskam i życzę wam miłego organizowania!
we grochy

You Might Also Like

0 komentarze

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.